Basikal Malaya akan ke Jakarta menyertai KSI (Kongres Sepeda Indonesia) pada 16-18 Julai 2010


Poster KSI (Kongres Sepeda Indonesia 2010) yang mempromosikan acara terbesar dan terhebat untuk tahun 2010

Penulis mewakili Basikal Malaya (BM) dan Kelab Basikal Tua Batu Berendam Melaka (KBTBB) akan menyertai Kongres Sepeda Indonesia yang akan berlangsung pada 16hb sehingga 18hb Julai 2010. Sebagai menyokong usaha Komunitas Sepeda Tua Indonesia (KOSTI) yang dibarisi oleh sahabat-sahabat yang telah hadir untuk Kayuhan 2 Negara (K2N) seperti Pak Dimas, Fahmi, Alex, Pak Chandra dan ramai lagi. Tidak sampai hati rasanya bagi penulis untuk menolak undangan menyertai KSI 2010 yang bakal berlangsung dengan penuh meriah. Penulis difahamkan acara KSI adalah acara yang terbesar pernah diadakan di Indonesia dengan menyajikan pelbagai acara hebat yang menarik dan unik selama 2 hari ia berlangsung. 

Prof Andyt juga akan menjadi Presenter untuk Klinik Sepeda pada KSI 2010

Kehadiran penulis ke KSI ialah untuk menimba pengalaman dan pengetahuan serta mahu belajar dari sahabat-sahabat basikal tua di sana untuk mengendali dan menjayakan acara yang lebih besar di peringkat nasional/antarabangsa. Penulis terpanggil untuk hadir menyaksikan perhimpunan 50,000 (lima puluh ribu) basikal di jalan raya berkayuh beramai-ramai dan bayangkan berapa banyak basikal tua pula akan hadir dengan pelbagai ragam dan pakaian unik. Selain itu acara KSI akan mempamerkan himpunan basikal-basikal yang benar-benar antik dan klasik serta unik dan pastinya penulis akan berpeluang meneliti dan dapat melihat sendiri basikal-basikal tersebut secara “live” (langsung).

Basikal tendem yang dikenali sebagai "Twin-Bike" juga akan dipamerkan

Twin-bike antara berpuluh basikal unik yang akan mengambil bahagian di KSI 2010

Justeru itu…nantikan update dan kemaskini blog Basikal Malaya sejurus penulis kembali ke tanahair membawa bahan-bahan paparan khas buat semua peminat-peminat basikal tua di Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai KSI silalah ke blog Wiwinaked http://sepeda.wordpress.com/ – Basikal Malaya.

3 Responses

  1. Kita tunggu kedatanganmu bro……semoga kami bisa mempersembahkan yang terbaik…

  2. Pasti hebat acara kamu nanti Alex… KSI pasti mencipta sejarah yg luar biasa buat seluruh peminat basikal tua Nusantara! Aku doakan acara ini sukses dan berjaya. Moga ketemu esok (Jumaat 16/7) di Senayan.

  3. ya gan…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: