Acara Kayuhan Jejak Merdeka untuk Majalah 3


….
Sekeping gambar seribu cerita…
Group Photo KBTBB di hadapan Bangunan Merah, Melaka

Group Photo KBTBB di hadapan Bangunan Merah, Melaka

Jutaan terima kasih khas buat…

Puan Fariha Onn & En. Fadil dari Majalah 3, Jebat Melaka, Bro Izan, Bro Alias, Pak Hassan, Bro Rosli & Son, Bro Tajudin & Bro Syed, Bro. Taufik, Bro Sanim NBT, Anne Acasia (Wawa), Ahli-ahli KBTBB, dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB).  

Hidoplah Basikal Tua di Bumi Malaya Merdeka!

….

11 Responses

  1. Tersenyum panjang mengenangkan rasa kegembiraan ketika turut bersama. Terima kasih Sdr Ikhwan dan KBTBB kerana berpeluang mengikuti program hebat ini. Bagi yang belum merasa marilah serta bila ada program sepertinya lain kali.

    Nostalgia masa kecil mula belajar berbasikal dulu dan alam persekolahan 1976 / 77 di SMT Bukit Piatu Melaka dulu diingati kembali. Saya mula mengayuh basikal mengunakan basikal tua kerana hanya itulah basikal yang ada.
    🙂 🙂 🙂

  2. Tahniah atas penganjuran kayuhan ini oleh Kelab Basikal Klasik Batu Berendam Melaka. Saya hanya tumpang seronok ajer.

  3. Salam……
    KBTBB ingin mengucapkan jutaan terima kaseh buat Ikhwan, Wawa, & Sanim NBT kerana kesungguhan dan pengorbanan kalian untuk menjayakan pengambaran KBTBB bersama Majalah 3. Usaha kerja kalian amat kami hargai, tanpa anda siapa la KBTBB. Sirahtulrahim yang kita jalinkan ini akan berkekalan utk selamanya.

    Buat krew-krew Majalah 3 ribuan terima kaseh kami ucapkan. Tidak lupa En.Rosli dgn anaknya dan Tajudin dari Temerloh, Pahang walaupun jauh anda sudi menghadirkan diri, ribuan terima kaseh.

    Moga kita berjumpa lagi di evant akan datang. Wasalam.

  4. SALAM…
    GAMBAR YANG LAST NI,YANG MEMBUAT AKU CEMBURU NI BRO.
    Jangan mareeeeeeeeeee yeeeeeeeeeee

  5. Tahniah KBTBB atas penganjuran program yang cukup bererti dan bermakna. Imbasan kembali detik-detik kegemilangan warga Malaya dikala meniti Kemerdekaan bersama basikal tua. Aura kegemilangan ketika era tersebut dapat dirasai bersama terutamanya bagi mereka yang berpeluang dan berkesempatan untuk turut serta dalam program berkenaan. Walaupun terdapat jurang perbezaan yang besar dari segi era ketika itu dan masa kini tetapi kehangatan nostalgia basikal tua tetapi dirasai. Tahniah sekali lagi kepada KBTBB dan mereka-mereka yang terlibat dalam program berkenaan.

  6. Joodean,
    Terima kasih kerana sudi datang dari Temerluh, Pahang…jauh2 pun sanggup datang. Saya dapat lihat bro enjoy sangat kayuh pada hari tu🙂 saya harap kwn bro.. Bro Syed juga begitu…saya rasa seronok sangat tgk bro happy dapat kayuh basikal tua – satu-satunya yang ada kotak kayu kat belakang…unik tu.

    Sanim NBT,
    Terima kasih kerana sudi balik dari Sabah…maaf selalu kacau lu kat sana…maklumlah dah jauh. Jangan lupa balik bulan 5 nanti..kita ada program baik punyeee. Apa pun lu memang “cool”… selamat menjadi orang Melaka bro🙂

    JebatMlk,
    Orang yang paling penting di KBTBB…diam-diam ubi berisi…aku kagum dengan usaha lu ngan member kat sana…from zero to hero…tak sangka KBTBB dah semakin mantooop. Sampaikan ucapan jutaan terima kasih aku buat semua ahli-ahli KBTBB terutama Bro Alias, Izan, Pak Hassan dan lain-lain kerana sanggup berpanas untuk pengambaran Majalah 3…aku x sangka korang semua memang berbakat.

    Mofti KSTJB,
    Terima kasih diatas sokongan KSTJB…moga kita dapat berkoleborasi di masa hadapan untuk acara-acara yang akan datang. Kayuhan Jejak Merdeka menginsafi kita bagaimana susahnya bangsa kita pada masa itu untuk mencapai kemerdekaan…peluh yang menitik simbolik tanda kesusahan yang dilalui oleh pejuang-pejuang terdahulu…panas yang memancar…membakar semangat untuk terus kehadapan.

    Apalah sangat usaha kecil ini.. kalau nak dibandingkan dengan perjuangan mereka (datuk nenek kita) untuk tanahair ini…masih ada lagi diantara kita yang masih bersikap sinis dan skeptikal untuk memertabatkan sejarah warisan ini…Justeru kita semua yang di dalam komuniti basikal tua inilah pendokong dan penyambungnya🙂

  7. Salam indah dari Indonesia,
    Salam Perkenalan.

  8. Tahniah atas usaha kalian dalam memartabatkan hobi basikal tua ini…semoga lebih ramai lagi terutama generasi muda yang berkecimpung dalam hobi ini….

    Daripada – Peminat Baru

  9. Sulkan Kentrung,
    Selamat datang ke blog BM Pak Sulkan…Indonesia dari daerah mana ya? Moga kita bisa bersilaturahim dengan lebih dekat…mudah-mudahan kita juga bisa ketemu di Indonesia di acara-acara ontel di sana🙂

    Adisohor,
    Salam perkenalan buat sdr…dan selamat melayari blog BM yang baru berusia setahun jagung ini. Terima kasih di atas sokongan sdr…moga-moga dengan adanya blog ini lebih ramai peminat dan pencinta basikal tua yang baru dapat meneruskan usaha memartabakan hobi yang unik ini.

  10. terima kasih kembali…

  11. hebat…jempol 4 buat basikal malaya…kalo berpose kurang heboh…masih perlu ditingkatkan lagi…he…he…congratulation….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: